Legal firmainfomation:
Funart Wholesale ApS
Terndrupvej 100
9460 Brovst
Cvr.nr: 43233351
Tlf. +45 53 33 68 55
info@funartwholesale.dk
Handels- og Leveringsbetingelser.
Vores handels- og leveringsbetingelser er udarbejdet efter dansk lovgivning.
Oplysninger afgivet til funartwholesale.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
En personlig konto oprettet på vores hjemmeside er personlig og må ikke deles med andre.
Det er dog en undtagelse hvis kontoen er oprettet med EAN nr.
Om Funart Wholesale ApS
Funart Wholesale ApS er en engrovirksomhed, hvor ønsket er at kunne tilbyde alle elementer til de kreative miljøer, som har udfoldelse på, og centrerer sig om, keramikkens forunderlige verden.
Funart Wholesale ApS specialiserer sig i engrossalg og import af diverse udstyr til brug i keramik cafeer og kreative værksteder, via en online webshop portal. Det er bland andet farvet glasur til maling på ubehandlet keramik. Salg af ubehandlet keramik til at male på. Udstyr til maling såsom pensler, svampe maskings tape mm. Ovne til brænding af glaseret behandlet keramik mm.
Bankforbindelse
Banknavn. Sydbank
IBAN: DK3571170001359228
BIC-kode/SWIFT-adresse: SYBKDK22
Konto nr. 7117-0001359228
Priser
Der tages forbehold for evt. fejl, udsolgte og udgåede varer. Ret til ændringer i sortiment og priser uden forudgående varsel forbeholdes.
Betalingsbetingelser:
I webshoppen kan du vælge at betale med følgende betalingskort: Dankort, MasterCard, Maestro, Visa og Visa Electron.
Vi har indløsningsaftale med worldline betalingssystem.
Vi har også mulighed for at modtage Mobile Pay
Shoppen kan vise priser både inkl. moms og ekskl. moms.
Institutioner kan betale via EAN-nummer.
Vi tager et gebyr, på kr. 45,- incl. moms, for elektronisk fakturering til offentlige institutioner.
Hvornår hæver vi pengene ved kortbetaling.
Betaling trækkes på dit betalingskort, når vi afsender eller udleverer varerne. Der kan være undtagelser i forbindelse med ovne eller større maskiner.
Betaling med mobilepay på webshoppen
Når du betaler med mobilepay i webshoppen fungerer det på samme måde som betaling med kort på webshoppen. Du giver os lov til at hæve det beløb der svarer til beløbet på din bestilling. Vi hæver først beløbet når varerne afsendes eller afhentes.
Det er ikke under nogen omstændigheder muligt for os at hæve et højere beløb end der er givet tilladelse til. Det er dog muligt at hæve et mindre beløb. For at se det faktisk hævede beløb er det nødvendigt at se i din bankopgørelse. Ser du i dine Aktiviter på din Mobilepay app, så vil det beløb du ser forblive det du gav tilladelse til uanset om beløbet er blevet ændret eller slet ikke hævet – det kan derfor være misvisende kun at kigge i Aktiviteter.
Faktureringsgebyr
Ved telefonbestilling opkræves et faktureringsgebyr på kr. 45,- inkl. moms.
Gebyret kan helt undgåes ved at bestille og betale via webshoppen.
Bestillingsvarer
Varer der er mærket “Tilgængelig på restordre”, er varer som vi ikke lagerfører, men som vi kan skaffe.
Når du har lavet bestilling på en vare “Tilgængelig på restordre”, kontakter vi dig ang. forventet leveringstid hvis tiden som fremgår på produktet ikke passer.
Lager varer
Det kan ske at vi har varer i webshoppen som vi ikke har på lager eller ikke har nok på lager af. I et sådan tilfælde vil vi straks ringe eller sende en mail herom. Her vil vi forklare hvornår vi forventer at få varen på lager og tilbyde at sende bestillingen samlet når varen igen er på lager, evt. finde en erstatningsvare eller sende de varer vi har først og så senere sende den eller de resterende varer. Vælger man at få delt ordren vil der også komme fragt på de resterende varer.
Det er kun muligt for os at hæve penge fra kort eller Mobilepay en gang og det er derfor ikke muligt for at splitte en betaling, også selvom vi aftaler at sende dele af en bestilling seperat.
Forsendelsesbetingelser og -omkostninger
Forsendelsesbetingelse
Ordrer pakkes i forsvarligt emballage for at beskytte varerne under forsendelsen. Før varerne pakkes, bliver de tjekket, talt og affotograferet. Vær opmærksom på, at i det omfang det kan lade sig gøre så bruger vi genanvendelige materialer til at pakke i.
Levering sker med PostNord til din erhvervsadresse.
Hvis du ikke har mulighed for at modtage pakken sendes til en pakkeshop, så har du 14 dage til at afhente forsendelsen. Efter 14 dage vil pakken blive sendt retur til Funart Wholesale ApS. Evt. genforsendelse sker for egen regning. Er der noget ved forsendelsen som ikke er som forventet skal du kontakte os straks efter du har afhentet forsendelsen.
Det er modtagers pligt at tjekke gods og emballage for beskadigelse og eventuelt manko, sådan kvitteringen gives.
Hvis man modtager en vare, hvor der ses skade på emballagen, skal man modtage med forbehold. Skal noteres på fragtbrevet/scanner.
Ved modtagelse af palle forsendelse med PostNord er det vigtigt at du straks grundigt undersøger forsendelsen. Er pakken på nogen måde skadet eller kan du se beskadigelse af varer, så skal du nægte modtagelse og forsendelsen vil automatisk blive returneret til Funart Wholesale ApS. Hav det nødvendige værktøj klar så du hurtigt kan få pakkens indhold undersøgt.
Kvittere du for en forsendelse med skader så har du accepteret leveringen og ansvaret for pakken. Undersøg derfor forsendelsen grundigt inden du kvittere.
Har du efter modtagelse af din forsendelse nogen kommentarer, bør du straks kontakte os.
PostNord har pligt til at vente mens du undersøger pakken. Det er først når du har kvitteret ved at underskrive at du har accepteret forsendelsen i den stand du har modtaget den.
Har du valgt at få pakken stillet, har du automatisk kvitteret for den og din ret til reklamation ved en beskadiget forsendelse frafalder. Vi opfordrer derfor til at overveje hvilken type varer du får stillet og ved mere skrøbelige forsendelser at være til stede ved modtagelse.
Ansvar
Funart Wholesale ApS påtager sig intet ansvar for person- og tingskade forårsaget ved brug af produkter købt hos os. Det påhviler køber og bruger at læse såvel sikkerhedsblade og brugsanvisninger og til enhver tid følge de anvisninger der er angivet for produktets anvendelse, herunder at opfylde krav der stilles til speciel uddannelse for at måtte anvende produktet.
Leveringstid
Vi tilstræber at kunne sende bestillinger indenfor 1 arbejdsdag fra bestillingsdato hvis lager haves, forventet leveringstid er 1 til 2 hverdage. Der påregnes ekstra leveringstid til ikke-brofaste øer. Bemærk vare i restordre har længere leverings tid da det er en bestillings vare.
Reklamation
Ordrer pakkes i forsvarlig emballage for at beskytte varerne under forsendelsen.
Hvis emballagen er beskadiget, skal du nægte modtagelse, så bliver forsendelsen returneret til Funart Wholesale ApS og vi tager kontakt til dig. Tager du alligevel imod ordren er det på eget ansvar og vi kan ikke tage ansvar for evt. beskadigede varer.
Hvis forsendelsen har mangler eller defekter skal du også kontakte Funart Wholesale ApS inden 24 timer.
Har du et problem med et produkt, så hører vi gerne fra dig. Inden vi går videre med klagen til vores leverandør, har vi brug for forskellige informationer fra dig, så som brændingskurve, glastype, lertype, ovntype m.v.
Billeder vil være en stor hjælp i processen.
Efter aftale får vi hentet varen hos dig. Det er nødvendigt at vedlægge prøve på problemet (glas eller keramik).
Når vi har vurderet sagen, vil vi vende tilbage til dig.
Hvis problemet skyldes en fabrikationsfejl, sender vi straks en erstatningsvare til dig.
Hvis du ønsker at få en ny vare med det samme, altså inden vi har undersøgt sagen, vil vi fakturere den nye vare samt fragt.
Når vi har modtaget varen retur og har en afklaring på, hvor problemet stammer fra, faktureres/krediteres i overensstemmelse hermed.
Funart Wholesale ApS afholder alle omkostninger i forbindelse med fabrikationsfejl. Kunden betaler fragtomkostninger, såfremt der ikke findes nogen fejl.
Vi gør opmærksom på, at alle glas – og glasurfabrikanter opfordrer til, at man altid laver en test før du tager en ny dåse pulver, ny glasur, en ny plade glas m.m. i brug.
Der er ingen mulighed for erstatning af evt. ødelagte værker.
Der er 24 måneders klagemulighed.
Fortrydelsesret/ombytning
Der er normalt ingen fortrydelsesret for erhvervskunder. I enkelte særlige tilfælde tages retur/ombyttes der efter forudgående aftale, og altid kun i intakt stand i original emballage. Omkostninger i forbindelse med returnering samt allerede opkrævet fragtgebyr refunderes ikke. Endvidere forbeholder vi os retten til at pålægge et returgebyr på 10 % af varens salgspris.
Når du handler hos os som b2b kunde kan vi tilbyde reklamationsret i op til 24 måneder. (hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation./ du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. hvis du reklamerer inden for 30 dage efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.)
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@funartwholesale.dk
Forbehold
Vi tager forbehold for trykfejl, kurs – og prisændringer, udsolgte varer samt tekniske fejl!